2017. június 21., szerda

Azta...ott voltam a GREEN DAY koncerten

ez az első szó ami eszembe jut a vasárnapi GREEN DAY koncertről, amin volt szerencsém részt venni, de tekerjünk vissza picit.
Már tavaly decemberben kiderült hogy a 30 éve alakult rockbanda kicsiny hazánkba is ellátogat, világ körüli turnéja alkalmával. Mivel a trió azon kevés banda közé tartozik akikért elég komoly összeget is hajlandó lettem volna - nem értem a feltételes módot - fizetni, így amit bejelentették a Budapesti koncert dátumát, ezen sorok írója már rendelte is a jegyet az eseményre. Így érkezünk el június 18-ig.
A "bulira" természetesen nem egyedül mentem. Hozzá csapódtam az egyébiránt rettentő bájos és elbűvölő SZÜCS testvérpárhoz, így a koncert - ami alapvetően sem ígérkezett rossznak - tényleg remek szórakozássá vált.
Rajongásom komolyságát mutatja, hogy már kapunyitásra, az előadás előtt 3 órával helyet foglaltam az egyik, végtelennek tetsző sorban. Mivel azonban a fent említett testvérpár tagjaival nem egyszerre érkeztünk, felmerült a kérdés hogyan találjuk meg egymást, a tömegben. Nos a válasz egyszerű volt, hiszen én voltam az egyetlen, aki hosszú szárú farmerben, lila haj, térdig érő acélbetétes bakancs és fekete póló nélkül vett részt a koncerten. - jól érzitek, kilógtam a tömegből.
A hat pontos biztonsági ellenőrzés után végre benn voltam a rendezvényen, ahová kisvártatva a testvérpár fiatalabbik tagja - a továbbiakban csak VIKI - is megérkezett - szerencsére a fent leírt kellélek nélkül, így már ketten lógtunk ki a tömegből...
...akivel aztán később meglepődve konstatáltuk, hogy bizony felfelé húzzuk az átlagéletkort, holott 20-as éveink legszebb időszakát éljük, de a 12 éves keményvonalas GREEN DAY fanokkal nem vehettük fel a versenyt.
Az előzenekar a RANCID volt, akikről, nos, khm őszinte leszek, nagyjából tudtam kik ők, de ennyi és nem több. A hangulatot valamelyest rontotta a lökdösődés és a Papp László sportarénát már ekkor belengő izzadtság és sörszag - ez a későbbiekben egészen kétségbeejtő méreteket öltött.
Először azt gondoltam ez csak engem zavar, de VIKIRE pillantva rájöttem, van valaki aki nálam is jobban várja a RANCID végét.
Az előzenekar koncertje után a testvérpár másik tagja SELLŐ is megérkezett, a rend kedvéért fehér felsőben, így már tényleg le sem tudtuk volna tagadni hogy "együtt jöttünk a koncertre"
A koncertre ami tényleg kiérdemli az "AZTA" szócskát. A "KNOW YOUR ENEMY" című slágerrel indult az előadás, és az énekes már ekkor óriási hangulatot teremtett azzal, hogy egy "random" sráccal közösen énekelte a dalt. Billie Joe ezt követően közölte, hogy pont nem érdekli, kinek milyen jegye van a koncertre, mivel ez egy "FUCKIN ROCK SHOW" ezért lesz szíves mindenki felállni és állva tombolni.
Természetesen a közönség így is tett, de ezt a show-t aligha lehetett volna ülve kibírni, hiszen a vízsugártól kezdve, volt görögtűz, petárda, tűzijáték, de még lángszóró is. Na meg persze a GREEN DAY maga. Az igazat megvallva akkora hangulatot csinált a trió, hogy kis túlzással a "boci-boci tarka" is mehetett volna a háttérben, a hangulat vitte magával a tömeget.
A dalok közti átkötő szövegek is hatásosak - de néha azért közhelyesek voltak - "FUCK YOU DONALD TRUMP". Az együttes egyaránt játszott újabb és korábbi slágereket is, ami igazán ütős kis szettlistát eredményezett. A koncert abszolút csúcspontja az volt, amikor egy újabb "random" srác játszott néhány akkordot a frontember gitárján, majd Billie Joe mintha az a világ legtermészetesebb dolga volna odaadta a fiúnak a hangszert - kib@szott mázlista. Összességében hatalmas élmény volt a koncert, ami a maga két és fél órájában maratoninak számított - mégsem vált monotonná a performansz. Kell-e mondanom, hogy nem bántam meg a dolgot, és újra megvenném a belépőt? Tényleg leírhatatlan élmény volt, a számomra egyik legkedvesebb bandát hallhattam élőben, a saját fővárosomban játszani. Még most is kavarognak bennem a képek és a dallamok - el is kezdtem újra végighallgatni a diszkográfiát...élmény volt, NA!

u.i.: Az esemény végére talán VIKI és SELLŐ is megbarátkozott az időközben savanyú izzadtsággal keveredő sörszaggal.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése