2015. március 16., hétfő

Vendégposzt 3.0

Halihó!

Újabb hónap újabb vendégposzt! Ezúttal a terrarisztika világából kaphattok egy kis ízelítőt! Íme:
Igazság szerint nem is tudom hol és hogyan kezdjem ezt az egész bejegyzés írásos történetet.  Már legalább 2 hete azon gondolkodom miről is írhatnék.Mert ugye ha az ember blogot ír az céllal teszi, vagy egy adott témában akarja kifejteni a véleményét több alkalommal, vagy csak az életét próbálja megosztani (ami persze senkit nem érdekel ;P ). De egy bejegyzésben mit osszon meg az ember?
Így hát a világ nagy dolgainak megválaszolása helyett, inkább írók az életem egy részéről. Van egy hobbim ami igazság szerint egy bizonyos életformát vonz magával. A környezetem már elfogadta, vagy is inkább megszokta különc érdeklődésemet, de ha valakinek először mesélem el mindig ledöbben és időbe kerül míg felfogja.
Hallottatok már a terrarisztikáról?
Nem, nem írtam el! Nem akvárium, hanem terrárium.
Ez egy elég tág hobbi, olyan értelemben véve, hogy igen sok fajta állatot lehet terráriumban tartani.
Annak idején én egy madárpókkal kezdtem. Persze akkor még szegény pók alig volt nagyobb egy 20 forintosnál, de később elérte a 16 cm-t. Tudom, sokan írtoznak a pókoktól, a húgom is így állt hozzá, de mivel megszökni nem tudott így megszokta, és félelme is alább hagyott.

Azóta rengeteg állatot tartottam, amiknek jelenleg már a töredéke van csak meg. Sajnos ezen állatok élete kiszámíthatatlan. Ugyan egy madárpók akár megélheti a 20 évest kort is (vagy még többet), azért erre ritkán van példa.
Nem csak pókokat lehet tartani. Különböző rovarokat, bogarakat, és egyéb pók féléket, ha maradni akarunk az ízeltlábúaknál. Persze itt mondhatná akárki, hogy „oké, fogsz 4 cserebogarat a kertben”. Ugyan ez is benne van a pakliban de különböző hazai börzéken egzotikusabb fajokhoz is hozzá juthatunk, megfizethető áron.
De mért is állnánk meg itt, hisz én sem tettem. Tarthat az ember különböző kígyókat, a legváltozatosabb gyíkokat a pici színestől elkezdve, méteresre megnövő varánuszokig. Persze ne feledkezzünk meg a teknősökről és békákról sem.
Napestig sorolhatnám, mennyi féle fajta állatot lehet tartani. Mindenki megtalálhatja a neki tetszőt.

Most gondolom vannak akik nem értik, hogy lehet ilyen állatokat tartani? Pedig igazán az ember szívéhez nőhetnek.
Részletes tartás leírásba nem mennék bele, de elhiheti mindenki, hogy nem nagy ördöngösség. Ez a hobbi még az elfoglalt emberek számára is belefér, hiszen napi pár perces „ellenőrzéssel” kedvencünk teljes mértékig jól érzi magát.
Fontos tévhit! Ez teljesen legális! Minden állat melyet itt említettem törvényesen tartható. Ugyan a hüllők egy részéhez kell, származást igazoló okirat, de ezt a megfelelő helyen történő vásárlással, megoldottnak tekinthetjük. Nincs szükség ellen méregre, sem komoly védő felszerelésekre, mindössze egy 30 centis csipeszre és egy kevés oda figyelésre! Ennyi a nagy titok.
Ha őszinte akarok lenni, hosszasan taglalhatnék mindent, na de ki olvasna végig egy 100 oldalas bejegyzést? Na ugye, hogy senki!
Remélem ez kicsit felkeltette az érdeklődését egy-két olvasónak… Hisz ki ne akarna egy dínót tartani otthon?

Ezzel be is fejezném, apró szösszenetemet. Végezetül csak annyit tennék, hozzá: egy szépen berendezett terrárium házunk, lakásunk, szobánk megfelelő dísze lehet. Legalább is én hiszek benne, hogy  az alább illusztrált látvány megnyeri másnak is a tetszését.

Most már tényleg végeztem. Ha valakit érdekel még valami javaslom jó barátunkat a google-t -à terrarisztika! Jó éjszakát ;)


(Az összes kép saját, nem az internetről szedett!)








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése