2015. június 21., vasárnap

Az unalom 50 árnyalata - kritika

Nos igen, elérkeztünk ehhez is.

Megadva magam a nyomásnak  megnéztem az utóbbi évek - szerintem - leginkább túlhypeolt könyvéből készült filmet, a "Szürke 50 árnyalatát". Előre szólok nem olvastam a regényt - és minden bizonnyal nem is fogom - de az film...

A történet! Adott egy misztikusan szexis pasi és egy ostoba lány, akik egymásba habarodnak, dugnak párszor furán és vitatkoznak egy szerződésről. - aki szerint bármi lényegeset kihagytam kérem jelezze. Igen, ez a film a játékidő ellenére ami több mint 2 órát ölel fel (!) istentelenül unalmas. De nem az a gondolkodtatóan unalmas amiről azt gondolod a székből felállva, hogy "hmmm f*ckin smart" hanem az "ezt nem hiszem el bazd meg" - kategória.

Igen a legnagyobb probléma az hogy semmi nem történik, és az is csak alig, ezért pedig, minél több randevút/szájharapdálást/elfenekelést megpróbálnak beleszuszakolni, csak hogy növeljék a játékidőt. A karaktereket mintha az "alkonyatból" szalajtották volna. Van a "beledögleszannyiraszexi" pasi, és a "mitlehetebbeacsajbaszeretni,nemtudomdeaztnagyon" butuska lány. A legidegőrlőbb az egészben, hogy a néző előre látja, ennek az egész mizériának a végét, hogy ebben valaki sérülni fog - MR GREYnek hála fizikálisan is - mégsem fog elmenekülni a butuska lány hanem hagyja hogy bucira verjék.

Kérdezhetnétek, hogy na de Dávid, miért utálod ezt a filmet ilyen égő gyűlölettel? - én erre meg azt felelném, hogy azért mert a főhős gonosz és manipulatív, amit pedig ezzel a szegény butuska lánnyal tesz, az vérlázító... és a butuska lányt sem véletlenül illetem ezzel a jelzővel, merthogy ő meg dalolva hagyja...

10 perc szünet míg megnyugszom

I'm back! Oké vannak pozitívumok is! A karakterek... bármennyire is ütlegeltem a fentiekben ezt a filmet a szereplők számomra hitelesek, és ha lehet kémiának nevezni azt ami köztük van, az nekem működik. Valamint a Soundtrack, nos igen a jó öreg Danny Elfman, pöpec kis listát válogatott össze, valamint a szexjelenetek is ízlésesen vannak felvéve! Szóval a körítés megfelelő a tartalom a legkevésbé sem.
Hölgyek urak összegzésként annyit mondanék, hogy mivel ez egy trilógia - SAY WHAT? - nyitódarabja, önmagában unalmas és semmitmondó, így számomra megbukik mint önálló alkotás. Persze aki olvasta a könyvet annak nyilván mást és többet ad(hat) a film, de nekem elsőre így ennyi... PEACE


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése