2015. október 28., szerda

A JURA-kori VILÁG - kritika

Tehát a múlt hónapban ott tartottam, hogy 2 nap alatt sikerült két vállalhatatlanul sz*r filmet megnéznem, és úgy fejeztem be a kritikát, hogy félig meddig átnyergeltem e havi filmünkre a JURASSIC WORLD-re. Fogjunk hozzá!

Kedves korombeliek - és idősebbek fiatalok - Ugye mindannyian emlékszünk a vállalhatatlan mennyiségű és minőségű "ZS" kategóriás dinófilmre? És akkor jött 1993 és a JURASSIC PARK aminek hatására mindenki  - a már meglévő okleves JEDI/SITH képesítés mellet - paleontológus (is)akart lenni! Ezt követte a -minőségben SZERINTEM gyengébb - de összességében mégiscsak monumentálisabb JURASSIC PARK II, majd a fent emlegetett "ZS" - kategóriás dinófilmekre hajazó harmadik rész.

Csaknem másfél évtizeddel később pedig megérkezett a 4. felvonás! Mivel csakúgy mint a STAR WARS esetében, itt is gyermekkorom egyik legmeghatározóbb filmélményéről van szó, tehát igencsak nehéz elfogulatlanul írni. Éppen ezért kezdjük a negatívumokkal!
Hmmm ez kemény, mert hát ami miatt ez a film kevésbé jó, pont azért imádom, ugyanis visszavitt a gyerekkoromba, megadta azt az élményt amit kölyökként éreztem a T-REX üvöltésénél vagy a RAPTOROK rohangálásánál - a magas füvet egyébként azóta is kerülöm. Amit mondani szeretnék az az, hogy a film nem ad igazán újat! A karakterek terén sem, a történet terén sem, az akciójelenetek terén pedig a "finálét" leszámítva szintén nem! - ergo a film legnagyobb hibája a túlzott biztonságra való törekvés...

... Aminek az eredménye világviszonylatban 1,5 MILLIÁRD DOLLÁR! Tehát summa summarum bejött a filmnek ez a fajta koncepció! Szóval a pozitívumok! Nos mint már egy bekezdéssel feljebb citáltam tökéletesen visszaadja az első két rész hangulatát, minden téren! Sőt a két gyerekszínészt sokkal életre valóbbnak, hitelesebbnek, kompetensebbnek tartom mint a megelőző filmekben. Szóval ami jó volt 20 éve, az jó most is! Ugyanakkor az a bizonyos "plusz" amivel igazán kritikailag is elismertebbé lehetne tenni az alkotást nekem, hiányzott!

p.s - felteszem azoknak akiknek a zsebét tömte az a 1,5 MILLIÁRD DOLLÁR, nekik teljesen megérte így is!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése