2015. december 24., csütörtök

Karácsony - avagy ünnepelni az ünnepben

Persze tudom, most ennek van itt az ideje, így kézenfekvő erről az ünnepről írnom! A cím talán egy kicsit megtévesztő lehet, ezért elsőként tisztázzuk! Az elmúlt hetekben volt szerencsém - ismét - forgatni a kedvenc görög katolikus parókusommal, nyilván a KARÁCSONY apropóján! Az ő száját hagyta el a címben is elhangzó mondat, miszerint "fontos hogy ne csak a külsőségekre adjunk, aki így tesz, az igazából az ünnep mellett ünnepel". Ekkor tettem fel a kérdést magamnak mit is jelent nekem Morváék Dávidjának/BATMANNEK a karácsony?

Mint azt tudjátok nem vagyok vallásos ember. A karácsony pedig pont hogy egy keresztény ünnep. Persze mindenki tudja hogy a "pogány" kultúrkörben is elterjedt volt a téli napforduló megünneplése, később a Rómaiaknál a Szaturnália megtartása, de tényleges legitimitást akkor kapott ez az egész amikor a "megváltó" megszületett. Onnantól vált világszerte ismert és elismert "jeles nappá" és úgy karácsonnyá a karácsony!

A történeti áttekintés után, nézzük mit jelent nekem a karácsony? Személy szerint imádom ezt az ünnepet és az ezt övező hájpot! Mindenki süt főz, pörög ajándékot vesz/készít mákos bejglivel kevert fenyőillat lengi be az egész házat. De ami a legfontosabb, hogy ezekben a napokban együtt van a család! Mindenki örül a másiknak, őszintén. Véleményem szerint ez a legjobb az egészben, félre tesszük a napi gondokat bajokat, és együtt vagyunk. Nekem ezt jelenti ünnepelni az ünnepben!

Baromi Boldog Karácsonyt Mindenkinek!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése