2016. február 29., hétfő

élet a 88. OscAR után

A minap, kiosztották a filmtörténet legnagyobb elismerését jelentő - 1929 óta mindenképpen - aranyszobrokat! Igen azért is kellett ennyit várnotok a következő bejegyzésre, mert úgy gondoltam nem mehetek el szó nélkül, egy ekkora hájpnak - az most legyen mindegy, hogy ez indokolt e vagy sem - örvendő esemény mellett! Lehet szeretni, lehet utálni millió meg egy érv van pro és kontra, - ezekről később még beszélünk - de közömbösnek maradni, ezáltal pedig szó nélkül elmenni egy ilyen jeles esemény mellett, nem szabad! - a magamfajta bloggernek legalábbis biztosan nem.

Első és legfontosabb hogy 35 év után ismét OSCART kapott egy MAGYAR alkotás, mégpedig a SAUL FIA (pont) - sietve teszem hozzá, hogy nem volt szerencsém látni ezt az alkotást, de a rengeteg díj, illetve pozitív visszhang miatt be kell pótoljam... és akkor rá is térnék   - nem, még túl korai.

Szóval végre megkapta a szobrot DiCAPRIO - bár nyújtott ennél sokkal emlékezetesebb alakítást is. LUBEZKI olyat triplázott mint még - MESSIN kívül - soha senki. ALEJANDRO GONZALEZ INARRITU pedig duplázott. Díjazták az általam is sokra tartott - és nem csak a bájos pofikája miatt imádott - ALICIA VIKANDERT, a legjobb film a SPOTLIGHT lett - tényleg nézzétek meg - a MAD MAX szinte az összes létező technikai díjat bezsebelte - na jó 10/6, de akkor is! Az általam is kritizált, HATEFULL 8, ENNIO MORRICONE számára is meghozta a szobrot, de hogy a SPECTRE betétdala SAM SMITH tolmácsolásában, hogy jutott egyáltalán a "jelöltek" kategóriájába, rejtély, amelynél már csak az nagyobb misztikum, hogyan tudta MEGNYERNI????????????

A fenti bekezdésből bizonyára kiderült, hogy vegyes érzéseim vannak a nyertesekkel kapcsolatban! Itt térek rá arra ami egy bekezdéssel feljebb, "még túl korainak" aposztrofáltam! Na ez nem lesz egyszerű... az OSCAR kiszámítható (volt?) és ez nem feltétlen tartom jónak! Vannak tipikusan erre, pontosabban a díjakra gyártott filmek - igen ide sorolom a SAUL FIÁT is - amelyek már csak témájuk miatt igen érzékeny társadalmi és egyéb problémákat feszegetnek - ettől persze remek megvalósítást igényelnek - de a témaválasztás magában jelzi hogy ez bizony egy "aratásra gyártott" alkotás. Ez baj? NEM, pontosabban NEM FELTÉTLENÜL, ha a témaválasztás választékosabb lenne, ha... HA AZ AKADÉMIA TAGJAINAK 95%-A NEM FEHÉR IDŐS HETERO FÉRFI LENNE... Ebből nyilván kitaláltátok, hogy a nők, a különböző rasszok, a homoszexualitásukat nyíltan vállaló színészek sincsenek megfelelően reprezentálva az OSCARON!

Ami viszont meglepő volt az a FILMEK nem a színészek a FILMEK listája! Ez most már a második év, hogy az OSCARRA "felterjesztett" alkotásokat szinte kivétel nélkül láttam, sőt magam is "jónak" mi több "mainstream" fogyasztható művészeti terméknek tartom! ergo vagy én kezdtem megkomolyodni  tényleg jóval közönség barátabb filmek kezdenek díjazni, ami egy nagyon pozitív folyamat, mi több vízválasztó lehet az OSCAR történetében. Aztán hogy ez egy folyamat a változás előfutára, vagy csak az akadémia tagjai túl sok FEHÉR bort vedeltek e mielőtt leadták szavazataikat, nos néhány éven belül kiderül.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése