2016. október 22., szombat

Amikor a hóhért akasztják, avagy vendégposzt RÓLAM

Igen, hacsak egy bejegyzés erejéig is, de visszatért a "vendégposzt" rovat! Elöljáróban annyit, hogy ez egy igencsak különös bejegyzés lesz, íme:

ÉLET a BÁTYÁMMAL
Sziasztok!
Ezt a vendégposztot teljesen önszántamból írom, tehát nem a BÁTYÁM kért meg, mint a legutóbb. J
Igazából ez a poszt róla fog szólni, így az elején meg sem mondtam neki, hogy miről szeretnék írni.
Nos, a bátyám…az ő esetében is igaz a mondás: „A zord külső érző szívet takar!”

DE kezdjük az elején: mivel ő az ELSŐSZÜLÖTT, úgy véli, hogy ezáltal NEKI különféle (elő)JOGAI vannak velem, a kishúgával szemben…nos – mondanom sem kell – ez nincs így. Mint minden testvér, míg kisebbek voltunk rengeteget veszekedtünk, sőt!!!! verekedünk is (amiből ÉN kerültem ki győztesen, általában APA segítségével, és mert egy kis vadállat voltam :D ) Aztán „összenőttünk”. Ez kb. akkor volt, mikor ő volt 17 én meg 14. Onnantól egész jó tesók vagyunk. Bár drága bátyám előszeretettel köszörüli rajtam a nyelvét – pl. „Apa, miért nem fogtad anno kézen anyát és mentetek inkább sétálni?” – tudom, hogy szeret (még ha néha nagyon-nagyon-nagyon jól titkolja is).

A bátyámmal élni olyan, mintha egy narrátorral élnél. ESKÜSZÖM! Mindent kommentál (éljem a kommunikáció szak!!), mindenre van válasza és persze MINDIG neki van igaza….mármint SZERINTE.
Elnézést és bocsánatot kérni…nos, nem sűrűn szokott – akkor sem, ha teljesen tisztában van vele (jó mélyen), hogy nem neki van igaza…kivételesen – bár becsületére legyen mondva, azért Apánál többször teszi ezt meg, aki szinte soha nem mondja ki a mondatom elején említett két „bűvös” szót. Tipikus MORVÁK… Azért a bátyám fejlődőképes.
Ha már negatívumok…az EGO. Ebből a bátyámnak van bőven, ezt valljuk be. BÁR, szerintem ennek a híres-neves EGO-nak a nagy része csak látszat…korántsem olyan biztos ő magában, mint ahogy azt ő kifelé mutatja…

Viszont a tesóm egyik legjobb tulajdonsága – szerintem – a kitartás. Élvezettel fogad meg mindenféléket Szilveszterkor és szerintem a 95%-át be is tartja ezeknek. (a kávét abbahagyni nem sikerült, bár ez nekem sem menne…J ) Ezt becsülöm benne.
A másik, amit szeretek a tesómban, hogy nagyon, és tényleg nagyon szereti a családját és nagyon ki tudja ezt mutatni (már ha akarja, természetesen…). Törődik a családjával (mint, ahogy az elején is írtam: „érző szív” ) Még Debrecenbe is eljött meglátogatni a kis húgát, vagyis engem, pedig Debrecen nem a szomszéd „falu”.
Valamint mióta nem lakom otthon – először Debrecen, majd Tapolca…szóval a szó szoros értelmében már nem élek egy fedél alatt a bátyámmal – mindent dokumentál nekem. Be kell vallanom hősiesen, hogy ez néha megható. Oké, hogy sok mindenről lemaradok, ami OTTHON történik, de a bátyám mindig küld egy kis „szeletet.” Legyen az ANYA kórházi léte, egy otthoni esküvő, vagy épp a kedvenc unokahugink, Zsófi/Umbertó szülinapi „zsúrja”. Szóval KÖSZ tesóka!
Szóval, most jönne, mindezek után a konzekvencia…vagyis gondolom ezt várjátok! Hát, legyen!
Mindent egybevetve a bátyám egy JÓ ARC! TÉNYLEG! (sosem hittem, hogy ezt leírom) És ha megszokod a kellemes kis EGÓ-ját egy pici önimádattal fűszerezve, a karcos és ironikus humorát, akkor egész jó vele a ÉLET.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése