2016. október 12., szerda

Háromból egy

az kettő.
Az alapvető matek után térjünk rá a bejegyzés témájára. Október 7-én jelent meg a GREEN DAY, a ONE REPUBLIC és a SUM41 új albuma. "Hamargyorsan", de azért kellő alapossággal végigpörgettem mindhárom korongot, éppen ezért is vetemedtem arra, hogy némi kritikával illessem az előadókat. LET'S GO!

Mivel az előbb alfabetikusan haladtam, ezért most megtekerem kicsit, és kezdjük visszafelé a SUM41 együttes albumával, ami a "13 VOICES" nevet kapta. A banda igencsak hosszú - 5 éves - pihenőt tartott a legutóbbi megjelenés óta... éééééés ez érződik is a korongon. Mármint ugyanazt az elementáris, keményvonalas punk-rock zenét játsszák, ami miatt megszerettem őket. Ami miatt pusztán "amerikai pités zeneként" zenei stílusként aposztrofáltam azt amit ŐK és még sokan mások is pörgettek akkoriban.
Aztán felnőttem - állítólag. Az a fajta nyers punk-rock vonal amit képviselnek, már nincs rám olyan hatással mint akkor. Nyilvánvalóan én változtam, nem pedig az együttes. Ez nem feltétlenül baj. Ugyanakkor tartom magam ahhoz, hogy ha aktívabb lett volna a banda az elmúlt években, talán tudtak volna, "idomulni", pontosabban finomítani az általuk játszott muzsikán. Így megmaradt annak a nyers, de mégis elemi zúzós bandának akiket megismertem... és meguntam. (3-1)

A következő album legyen a ONE REPUBLIC és az OHMYMYMY. Hú, ez lesz a legnehezebb! Ez az album egy szar! De tényleg! Imádom, a végletekig odavoltam/odavagyok az együttes munkásságáért, és az eddig megjelentett korongokon szereplő számok méltán szerepelnek "DÁVID ZENEI BIBLIÁJÁBAN" ez azonban hatalmas mellélövés. - szerintem.
Ryan Tedder - az énekes - hangját olyan mértékig túlhasználják, minden egyes számba belenyomja ezt a "wúúúúú-úúúúúúúú-úúúúúúú" részt, és ez egy idő után komikussá, és élvezhetetlenné teszi az egészet. Főleg annak tükrében borzasztó ez, hogy az egyik olyan zenekar voltak, akiket sokkal inkább a számaik különleges hangzásvilága és hangszerelése miatt kedveltem, nem pedig az énekes hangja miatt.
Na ezt most szépen kidobták a kukába, és nagy elektronikus hangzásba mentek át, ami szintén nem volt jó döntés, ugyanis az eddigi fantáziadús, és különleges hangszerelés monoton "zajjá" változott. Szó se róla vannak remekül eltalált számok a korongon - "CHOKE" a "HEAVEN" és a "LET'S HURT TONIGHT" - de a nagy többsége, nem igazán talált telibe. (3-2)

És akkor jöjjön az alapvető számtani példánkban már emlegetett "1". A "GREEN DAY" ezúttal sem okozott csalódást! A "REVOLUTION RADIO" egy igazán jól megszerkesztett, gondosan összeállított album lett!
Vannak rajta lassabb, lírikus, illetve pörgős, igazi keményvonalas rock számok. A hangszerelést tekintve hozza a már megszokott "GREEN DAYES" vonalat, de mégis felfedezhetőek benne az újítás nyomai. A trió ezúttal is kitett magáért. Ezek után csak remélni tudom, hogy az európai turné részeként kis hazánkba is ellátogat a banda!

Hölgyek, urak ez volt az én zenei rovatom. Ne aggódjatok ebben a hónapban várható vendégposzt, valamint anya is hazajött, szóval lesz még mit olvasni!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése